Nola funtzionatzen duen

 

Nola funtzionatzen duen

→ Zer da sormena?

Albert Einsteinek zioenez, “Eromena, behin eta berriz gauza bera egitea da, emaitza desberdinak lortzeko esperantzan”. Sormena ez da izaki jainkotiar gutxi batzuek bakarrik duten dohaina. Giza gorputzeko beste edozein muskulu bezala praktikaren bidez indartzen den trebetasuna da. Zenbat eta gehiago praktikatu, orduan eta sortzaileagoa izango zara.
Sortzailea izateko, beharrezkoa da jolaserako joera izatea eta akatsekiko tolerantea izatea. Sormena da askatasunez pentsatzea eta autoexijentzia eta Perfekzionismoa alde batetara uztea.

→ Zertarako balio du?

Joko hau arazo edo erronka bat duen eta sormenaren bidez irtenbideak bilatu nahi dituen edonorentzat pentsatuta dago. Gai pertsonalak eta profesionalak lantzeko balio du, eta banaka nahiz taldeka joka daiteke.

→ Nola jokatzen da?

Kartak zenbakituta daude. 1. kartatik 53. Kartara eta ordena sekuentzialean joatea gomendatzen da. Hala ere, edozein sormen-jolasek bezala, askatasun osoa duzu zure senari jarraitzeko eta zure ibilbidea sortzeko.

→ Zenbat denbora irauten du jokoak?

Dinamika guztia egiteko, ordu bat eta erdi beharko dituzu, gutxi gorabehera. Dinamika osoa egin dezakezu tiraldi batean, edo atsedenaldi bat har dezakezu fase bakoitzaren amaieran. Hobe da fase bakoitzarekin jarraitu baino 5 minutu lehenago atseden hartzea, nahiz eta hori pertsona bakoitzaren araberakoa izan.

→ Faseak

Problemak sortzeko soluzioak elkarren segidako 4 fase ditu. Kartak zenbakituta daude, eta horregatik gomendatzen da 1. kartatik 53. kartara joatea.

  1. Brainstorming edo beroketa-ariketa. Bakoitzaren sormenarekin konektatzeko balio duten galderak dira. Erantzun guztiak dira onak, ideien elkarketa askea bultzatu behar da, eta ezinbestekoa da epaiketa baztertzea. Kartak ezagutzen badituzu, fase hau pasatu dezakezu.
  2. Erronka: fase honetan, landu beharreko erronka edo arazoa definitzen da. Zure eguneroko arazo bat landu daiteke, zure erakundeko arazo bat edo bakarka zein taldean aurre egin behar diozun edozein erronka. Fase hau amaitu ondoren, erabiltzaileak erronka bat argi definituta izango du eta hurrengo fasera igaro ahal izango da.
  3. Konponbidea: behin erronka zehaztuta, erabiltzaileak bere erronkari sormenezko irtenbideak bilatuko dizkio. Galdera sortzaileek erantzun askeak behar dituzte, epaiketarik gabe. Fase honen amaieran, galderak ebaluatu eta epaituko dira.
  4. Ekintza: fase honetan, erabiltzaileak ekintza-plan bat egingo du bizitza errealean konponbidea abian jartzeko.

→ Nori zuzenduta dago?

Karta-joko hau 13 eta 75 urte bitartekoentzat da, baina edonork goza dezake, umeetatik hasi eta adinekoetara. Banaka edo talde txikietan joka daiteke. Hala ere, sortzaile izatera gonbidatzen zaitut, eta testuinguru eta pertsona-talde desberdinetan esperimentatzera.